2025. július 23., szerda

Múlnak tavaszunk napjai

 


Mostanában kevés kedvemre való, hozzáférhető dél-koreai filmet találok,
így ez a mozi ismét egy régebbi. Bemutatója 2001. szeptember 29-én volt.

A film a hangmérnök Szánu és a rádióműsort készítő Ünszu nem túl hosszú,
de intenzív szerelmét és szakításuk történetét jeleníti meg.
Nekem pedig – immár több mint 20 év távlatából – Dél-Korea ezredfordulós világát is megidézte.
A rendezői elképzelés és a színészek ebben a filmben is, mint sok más koreai alkotásban, a szavak nélküli jelenetekben is hitelesen tudták közvetíteni
az érzelmeket és a történetet.
Ugyanakkor nagyon sokat hozzátett a film értékéhez a képi környezet,
a kiváló operatőri munka.
A történet helyszíne nagyrészt Kánnüng (
강릉) város, ami Kángvon tartománynak a Keleti (Japán) tenger melletti, partvidéki települése, Szöultól keletre. Szánu szöuli, de Ünszúnak Kánnüng a szülőföldje és lakóhelye.
A filmben látható, remekül fotózott tájak e két helyszín ezredfordulós idejéből adnak nekünk némi fogalmat. Példa erre mindjárt a film elején a szöuli
Szuszek állomás korábbi, régi korokat idéző épületével, ami 1958-tól 2005-ig állt. Az új, korszerű jelenlegi épület 2006-ban jött létre.

Rendező: Heo Jin-ho (허진호/ Ha Dzsino)

Operatőr: Kim Hyung-koo (김형구/ Kim Hjanggu)

A két főszereplő:

Szánu alakítója: Yoo Ji-tae (유지태/ Ju Dzsithe)

Ünszu alakítója: Lee Young-ae (이영애/ I Jange)

A film: Itt

A felirat: Innen 

2 megjegyzés:

  1. Kedves Dorina! Köszönöm a filmet és az ismét nagyon szép, igényes feliratot. Több szempontból hasonlóan érdekesnek találtam a filmet, ahogy Te is írod. Már unikális élmény a több, mint húsz évvel ezelőtti vidéki Korea és Szöul látványa, az akkori élet körülményei. Különös élmény volt a két, azóta már sokszorosan bizonyító színész játéka is. Kiemelném még Szánu apját. A türelme és szeretete az édesanyja iránt nagyon megható és példaértékű. Ahogy Szánu és a nagyanya kapcsolata is. Az ő életpéldája bizonyos fokig párhuzamba állítható Szánu és Ünszu kapcsolatának történetével. A megcsalás motívuma mindenképp.
    A szavak nélkül közvetített érzésekkel már kicsit több gondom volt. Nem igazán értettem Ünszu viselkedését. Jogosnak éreztem a kérdést Szánu részéről: "Ünszu! Csak a ráment látod bennem?"
    Az éjszakai műsorok szövege valamilyen szinten utalt ugyan a lány érzéseire, de nehéz volt követni, hogy mit is akar. Az új főnök megjelenése miért változtatta meg a viselkedését. Érdek vagy érzelem motiválta-e?
    Megnyugtató képsor, amikor Szánu újra boldogan gyűjti a hangokat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mikaz! Szívesen a feliratot. Mint mindig, most is úgy tudsz értékelni, hogy nagyon sokat nem lehet hozzátenni. Ünszu viselkedésében talán azt próbálta a színésznő (rendező?) megjeleníteni, hogy az maga se tudja, hogy igazán mit akar. Persze, ki tudja?
      Mindenesetre ami a legértékesebb a filmben, az az operatőri munka, máig a legjobban fényképezett filmnek mondják.

      Törlés